Bize Ulaşın

5 (100%) 1 vote

1-Tripod Kullanımı ve Tripod Seçimi

Tripod Kullanım Amaçları

  • Düşük enstantane seçimlerinde uzun pozlama gerektiren çekimlerde elimiz titreyeceği için çekimlerdeki bulanıklığı engellemek.
  • Makro çekimlerde daha rahat davranmak için, yüksek enstantane olsa bile 1:1 çekim yapıldığından makina ve eldeki titremeleri önlemek için.
  • Tele-zoom objektifle yapılan çekimlerde (Spor karşılaşmalarında karşılaşmaladaki anları çekerken) yine titreşimi engellemek ve net fotograf elde edebilmek için.

Enstantane ilişkisinde şöyle bir formül verilmektedir ; 1/30 sn enstantane ve 28mm bir objektifle dikkat ederek net fotoğraf çekebilirsiniz fakat önerilen  1/60 sn’dir,1/125 sn enstantane ve 105mm orta-tele bir objektifle net fotoğraf çekebilirsiniz fakat enstantanenin  1/250 sn olması önerilir,1/250 sn enstantane ve 300mm uzun bir teleobjektifle  net fotoğraf çekebilirsiniz fakat enstantanenin  1/500 sn olması önerilmektedir.

Fotograf çekimlerinde tripod  almadan önce amaçınıza uygun ve işinizi görecek bir tripoda yönelmenizi Turk Nikon olarak öneriyoruz. Örnegin doğa fotografı çekecek iseniz muhakkak kancalı bir tripod seçmelisiniz.

Satın alma aşamasında tripod seçiminde önce kesinlikle yere sabitleyicilerinin başarılı olması önemlidir. Zemin ne olursa olsun bacakların yere sağlam basması gerekiyor. Örneğin doğa çekimlerinden çivili ayaklar veya stüdyo çekimlerinden lasik kaymayan ayaklar önerilebilir.  Ayakların hariçinde tripodlarda aranan en önemli özellikler su terazisi ,kollu bir  mekanizma , merkezi  denge sistemidir. Bu hususlara dikkat ederek aldığınız tripodu  uzun yıllar kullanabilir, hem de başarılı fotograf çekimleri yapabilirsiniz.

Piyasada bulunan çok fazla çeşit kişilerin seçim yapmasını zorlaştırıyor ama biliyoruz ki tripodlar aslında çok kullanışlı ve vazgeçilmez cihazlar ve sakın  üşenmeyin ve kaliteli, sağlam yapılı bir tripod almak için araştırın, bu araştırma sırasında yanına mutlaka bir de uzaktan kumanda hatta hem kabolu hemde kablosuz kumanda almayı unutmayın.

Öncelikle piyasada çok fazla çeşit arasında özellikle aliminyum alaşımla kaplanmış ve üç ayağı arasında çubuk bağlantılar tripodlar yeni kullanıcıların çok fazla göz zevkine hitap ediyor fakat şuna dikkat edilmeli taşıma ağırlığı sağlamlığı diğer şekilde tripodun asıl görevini yani sağlam bir ayak olma görevini yerine getiremeyeceklerdir. Ancak günümüz koşulları ele alındığında kaliteli bir tripod için iki üç marka özellikle öne çıkmaktadır.

Tripod Özellikleri

  • Taşıma Kapasitesi – üzerinde taşıyabildiği ağırlıktır (kg)
  • Maximum Yükseklik – ulaşabileceği maksimum yerden yüksekliktir (cm)
  • Minimum Yükseklik – indirebileceğiniz en azami yükseklik (cm)
  • Kapalı Yükseklik – kapalı olarak boyudur  (cm)
  • Ağırlık tripodun – kendi ağırlığıdır (kg)
  • Bacak Bölüm Sayısı – ayak sayısını belirler
  • Bacaklar Arası Bağlantı – bacakları açtıldığında örümcek tabiri ile  bacakların birbirine tutturmaya yarar
  • Çivili Ayaklar – doğa fotoğrafçılığında yere  sabitlemek için kullanılır
  • Bacakta Su Terazisi – harici tripod kafası kullanımında ayaklardaki dengeyi ayarlamak  için kullanılır

En önemli parçalardan birtanesi de tripod kafasıdır (head). Nikon D90 aldınız tripoda bağladığınız işe bu andan sonra  yapabilecek hareketler ”Head”e bağlıdır. Tabi şunu belirtmek gerekir ki kompak diyebileceğimiz head ve ayakların birlikte olduğu yarı profesyonel tripodlarda mevcut ve çeşidi boldur.

“Head“ ( Kafa ) seçimi için daha porfesyonel  gözle bakıldığında “Head”ler ( kafa )  aslında tripod seçiminin en önemli adımıdır. Gövdeniz ve lensiniz ona emanet olacaktır ve tabiki fotografınız.

kiralik tripod

Head (Kafa) türleri;

  • Geared Heads –  Dişli başlıklara sahip kafalar
  • Three-Way Heads – Üç yönlü kafalar
  • Ball Heads – Top’lu kafalar
  • Hydrostatic Ball Heads – Hidrolik Top Kafalar
  • Two Way Heads – Video headler

Tüm “head” yapıları aslında farklı bir amaç için dizayn edilmiştir. “Geared head”ler bunların içerisinde en profesyonel olanlardır. Stabillerdir, sağlamdırlar ve hassas kaymalar yapabilirler. Üç ayrı kol ile yön verilebilir. Ancak pahalıdırlar.

“Three-Way Heads”  çok satılan modellerdir arasındadır. Aynen “Geared head”ler de ki  gibi sağ-sol, yukarı-aşağı ayrıca rotasyon için üç ayrı sıkmalı kol bulunur.Oldukça hassas ve stabildirler. Her iki kafanında dezavantajı her bir yön için  üç kolu açmak, ayarlamak ve sıkmak gerektiğinden zaman alıcı ve sıkıcı olabilir. Tabi bu durum  özellikle doğa fotoğrafçıları için hassas ayarlar yapabildiklerinden çok kullanışlıdır.
“Ball head”ler, aslında bunlar joystick gibidirler. Düğme ile top yuva içerisinde serbest bırakır ve istenilen yöne ayarlanıp aynı düğmeyi kullanarak sabitlenir. Hızlı ve kullanışlıdırlar. Özellikle kuş fotografcılığında (ornitofoto)  ve spor fotoğraflarında çok iş yarar. Dezavantajı topun yuvada sıkıştırlma aşamasıdır,büyük gövde ve ağır lens kullananlar bu modelleri pek kullanamazlar çünkü top ağırlığı sıkıştırabilecek kuvveti  sağlayamamaktadır. Burda “hydrostatic ball heads” devreye girmektedir. Yapısı  ve kullanım kolaylığı bakımından “ball head”ler ile aynıdır ancak topu sıkıştırma mekanizması hidrolik bir pompa ile yapılmakta  olduğu için kesinlikle en ufak bir oynama yapmamaktadır.

“Head” seçiminde  ağır olmamasına, gövdenizin, lensinizi ve flash’ınızı taşıyabilecek kadar sağlam olmasına, gövdeye  bağlı plate takıp çıkartılabilmelidir, her yöne hareket kabiliyeti olmalı ve gövdeniz 90 derece eğebilmelidir.

Sağlam tripodun özellikleri

  1.  Kaliteli ve sağlam  bir malzemeden yapılmış olacak.
  2. Taşınması için hafif olacak. ( Doğa fotografçılığı için özellikle hafif olmalı )
  3. Boyunun maksimum yüksekliği sizin boyunuza yakın olması kullanıp kolaylık sağlayacaktır.
  4. Yere yaklaşma yüksekliği çekebileceğiniz makro fotoğraflar için çok önemlidir.Yere ne kadar stabil bir şekilde yaklaşabiliyorsa bir tripod o kadar tercih edilmelidir. Tripodlar yere 10 cm kadar yaklaşabiliyorlar hatta orta boruları çıkarılıp eğilerek daha da yaklaşması sağlanabiliyor. Fakat stabiliteyi bozuyor.
  5. Taşıma ağırlığı, alacağınız tripodun toplam taşıyabilme kapasitesi lens ve ekipman takımınızın toplam ağırlığından fazla olmaldır.

2-Steadicam – Stabilizer sistemi

Kamera stabilizasyon sistemlerine ait bir örnek Şekil 1’de verilmiştir. Kamera stabilizasyon sisteminin çalışma prensibi temel fizik kurallarına dayanmaktadır. Bu kurallar çerçevesinde analizleri yapılacaktır

kiralik glidecam stabilizer

Ağırlık merkezi bir objenin 3 eksende dengede olduğu noktadır. Eğer operatörün uyguladığı kuvvetler kameranın ağırlık merkezine etki ederse istenmeyen açısal hareketler kısıtlanmış olur. Sıradan bir kamera kullanırken operatörün uyguladığı kuvvetler çoğu zaman kameranın ağırlık merkezinin dışında bir noktaya etki eder. Nadiren temas noktasının doğrultusu ağırlık merkezinden geçer. Yeni oluşturulan yapıda ise, operatör kameraya müdahalede bulunurken ağırlık merkezine dokunabilir. Bu sayede nesneyi ağırlık merkezinden tutmak en az açısal değişime sebep olur veya başka bir deyişle görüntü üzerinde en küçük açısal etkiye (titremeye) sebep olur.

Sinemada kullanıldığı ilk sahne. Steadicam’i icat eden görüntü yönetmeni Garrett Brown tarafından kullanılmıştı.

Stabilizer sistemi, operatörün uyguladığı kuvvetlerin doğrultularının sistemin ağırlık merkezinden geçmesini sağlamaktadır. Bunun yanı sıra daha fazla atalet momenti sağlayarak, istenmeyen hareketlerin oluşmasına sebep olan kuvvetlere karşı sistemin direncini arttırmaktadır. Deneyler sonucunda stabilizer sistemi kullanılarak yapılan çekimlerin, stabilizer sistemi olmadan yapılan çekimlerden çok daha az titreşimli olduğu gözlenmiştir. Stabilizer kullanılan durumda, titreşimin en çok yaşandığı Z eksenindeki anlık ivme değişim farkı en fazla 0,838 / 2 ’lik değerlere ulaşmıştır. Stabilizer kullanılmayan deneyde ise Z eksenindeki anlık ivme değişim farkı 11,051 / 2 ‘lik değerlere kadar çıkmıştır. Düz bir zeminde yapılan testlerde elde edilen bu farkların, daha zorlu koşullarda(merdivenlerde, bozuk zeminlerde, çok eğimli alanlarda, hareket halindeki araçlarda, vb…) çok daha artacağı tahmin edilmektedir.

Titreşimin azalması görüntüde daha az hareket bulanıklığı(motion blur) olmasını sağlayacaktır. Hareket bulanıklığı izleyicinin algısının bozulmasına ve görüntüdeki objeleri ayırt etmede zorlanmasına sebep olacaktır. Zorlu koşullarda kamera operatörünün kendi güvenliği için zemin ile sıkça göz teması kurması gerekeceğinden, kameranın kadrajını sabit tutmakta da zorlanacağı açıktır. Stabilizer sistemi sayesinde atalet momentindeki büyüme kameranın kadrajındaki değişimleri de minimuma indirecektir. Aynı zamanda artan atalet momenti kamera operatörünün bilinçli olarak kadrajda yapmak isteyeceği yönlendirme hareketlerinin de daha stabil ve düzgün olmasını sağlayacaktır.


3-Reflektör Nedir? Ne İşe Yarar? Nasıl Kullanılır?

Işığı istediğimiz yere düşmesini sağlamak için fotoğrafçılıkta kullanılan yardımcı bir objedir. Tek ışığımız var ise reflektör sayesinde ikinci ışık etkisi verebiliriz. İkinci bir ışığa oranla çok çok ucuzdur.

Reflektörlerin beyaz, siyah, gümüş, altın vb. gibi renk seçenekleri mevcuttur. Fotoğrafçılar tarafından en çok kullanılanları gümüş, altın ve beyazdır…

Gümüş Reflektör : Işık miktarının büyük çoğunluğunu yansıtır ve kendisine vuran ışığın rengini değiştirmez. Profesyoneller ışığın rengini değiştirmediği için genelde bu reflektörü kullanır.

Beyaz Reflektör : Gümüş reflektörler kadar ışık yansıtmazlar. Genelde çekilen konuya yakın tutulmak kaydıyla işe yarar. Portre veya ürün çekimlerinde kullanılabilir.

Altın Reflektör : Güneş ışığının rengiyle eşleştiği için genel olarak dış mekan çekimlerinde kullanılır. Stüdyoda kullanılması tavsiye edilmez çünkü stüdyoda kullanılan beyaz ışığı altın reflektör ile yansıtırsak sarı bir ton elde ederiz. Aynı obje üzerinde 2 renk elde etmiş oluruz.

Siyah Reflektör : Işığı emen bir yapıya sahiptir. Genel olarak çatal-kaşık, cam, mücevher gibi parlak ürünleri çekerken oluşabilecek yansımayı kesmek için kullanılır.

Yarı geçirgen yansıtıcı: Çok sert ışıklı ortamlarda ışık şiddetini düşürmek için (örneğin deniz kenarındaki çekimlerde).

Nasıl Kullanılır?
En çok tercih edilen yöntem çekilecek olan obje/mankenin hemen yanına, ışığınızın ise tam karşısına veya çaprazına yerleştirmektir. Uygulama esnasında reflektörün yansıttığı ışığı da görebileceğiniz için seçim size kalmıştır. Işığın sert olmasını istiyorsanız objeye yakın, daha soft ve karanlığa doğru gitmesini istiyorsanız objeden uzak tutabilirsiniz.

Portre fotoğrafı çekerken sağ/sola yerleştirebileceğiniz gibi mankenin yüzünü aydınlatacak şekilde ön taraf aşağıya da yerleştirebilirsiniz. Bu şekilde mankenin yüzü, gözleri daha parlak çıkacaktır. Uzun yüzlü kişileri daha yuvarlak veya göz altı torbalarını yok etmek için ideal bir yöntemdir.

Reflektör konusunda hatırlamanız gereken en önemli husus, ışık doğrudan reflektöre gelmelidir. Reflektöre gelmeyen ışık yansıma da yapmaz. Reflektörü nereye yerleştirirseniz yerleştirin ışık kaynağını kullanabilsin..

Reflektör fiyatları 

İki renk reflektörler yani bir yüzü gümüş diğer yüzü altın olan veya başka bir kombinasyonla satılan reflektörlerin günümüz fiyatı 24$ dır.
Bunların bir de 5′i 1 yerde olanları mevcuttur. Onlar ise 54$ olarak satılmaktadır.

kiralik reflektör


4-Matte Box Nedir, Nasıl Kullanılır?

Matte box’lar objektifin önüne “vidalamadan” kolay bir şekilde filtre takmaya yarayan filtre tutucu(filter holder) ve bir parasoleyden(hood) meydana gelir. Standart haliyle güneşten ya da farklı ışık kaynaklarından direkt gelen ışınların objektife girmesini engellemede normal bir parasoleyden daha fazla etkili olmasa da, “French Flag” denen ve parasoleyin (istenirse) dört yanını kaplayabilen ve açıları ayarlanabilen güneşliklerin takılmasına imkan verir. Bu sayede istenmeyen ışık girişlerini etkili bir şekilde engelleyebilir ve görüntü kontrastını da arttırabilirsiniz. Çoğu zaman sadece üst tarafa bir French Flag takmak yeterli olacaktır ama bazı durumlarda diğer yanlara da ihtiyaç duyulabilir.

Filtre tutucu kısım ise modele göre, tutucu sayısı ve tutucuların dönebilir olması bakımından farklılık gösteriyor. Genelde bir sabit ve bir dönebilen olmak üzere iki aşamalı bir filtre tutucu çoğu durumda yeterlidir. Dönebilen filtre tutucu sayesinde polarize filtreler ve gradyan ND’leri kullanmak mümkün olur. Matte box için üretilen filtreler genelde 4×4”, 4×5.65” ebatlarındadır, daha büyük filtreler ancak çok geniş ön çapa sahip sinema lensleri için gerekir. 4×4 filtreler çoğu SLR lensler için yeterlidir. Anamorphic özellikte bir lens kullanmadığınız sürece dikdörtgen ya da daha büyük bir filtreye ihtiyacınız yok, zaten DSLR için böyle bir durum söz konusu değil.

Normalde matte box seçerken kullanacağınız objektifin ön çapına göre tercih yapar ve daha küçük, farklı çaplarda lensler için “step down ring” kullanarak matte box’ın çapını lense uydurursunuz. Fakat SLR lensleri kullanacaksanız ve çok lens değiştirecekseniz muhtemelen çapları birbirinden farklı olacaktır. Bu yüzden esnek, kumaştan yapılmış adaptörler daha uygun bir çözüm olabilir. Ayrıca “inner focus” özelliği olmayan lenslerde de, netlik yaparken objektifin ön kısmı ileri geri hareket edeceği için, matte box ile kullanırken filtre konusunda sıkıntı yaşanabilir. Bu tip lenslerle de esnek adaptör kullanarak matte box’ı lensin önüne yaslamadan kullanabilirisiniz, tabi geniş açı lensler hariç. Bu arada matte box’lar rod ile bağlanabildiği gibi doğrudan objektifin önüne tutturulabilen (snap-on) modeller de mevcut. Ama bunun için matte box’ı taşıyabilecek kadar büyük ve sağlam yapıda bir lens gerekir.

Matte box kullanacaksanız FaderND gibi lensin önüne vidalanan filtreler sorun olabilir, zira lensin önüne erişmek zor olacaktır. Zaten matte box kullanıyorsanız filtre tutuculara sabit ND filtreler yerleştirmek daha mantıklı görünüyor. Ama ille de bu tip bir filtre kullanacaksanız matte box’ı “swing away” adaptör ile rodlardan ayırmadan açıp kapatabilirsiniz (kapı açıp kapar gibi). Bu adaptör lens değiştirirken de kolaylık sağlar. En iyi matte box’lar Chrosziel markadır. Onun dışında birçok üreticinin çeşitli modelleri var. Fiyatlar 300$’dan başlayıp 2500$’a kadar uzanıyor.

kiralik matte box


5-Follow Focus

Modern SLR lenslerAncak follow focus ile sorun tamamen hallolmuyor, çünkü lensin dönüş açısı düşükse netlik takibi yine çok zor olacaktır. Uygulamada önceden prova yaparak netlik noktaları follow focus üzerindeki plakaya işaretlenir ya da bazı modellerde bir/iki kilit mekanizması bulunur ve bu noktalar arasında netliği kaydırarak netlik takip edilebilir. Bunun için konunun ve kameranın kontrollü bir şekilde hareket ediyor olması gerekir.

Bir başka sorun ise SLR lensleri üzerinde follow focus ve benzeri ekipmanlar için “dişli” sistemi yoktur. Bu yüzden lens üzerine plastik dişli halkaları takmak durumundasınız. Bu halkalar farklı lens çapları için farklı ebatlarda mevcut. Bazı halkaların dış çapı ile iç çapı çok farklıdır. Bu sayede farklı lenslerin çapı ne olursa olsun, dış çapı sabit tutarak follow focus ekipmanı ile uyum sağlanabilir. Bu tip bir halkalar küçükten büyüğe doğru A,B,C,D şeklinde sınıflandırılmış. Her sınıf halka ayarlanabilen vida sayesinde yaklaşık 2cm’lik bir paya sahip, bu sayede hemen hemen bütün SLR lens çaplarına uyum sağlarlar. Bazı follow focus ekipmanlarının lense yakınlığı ayarlanabiliyor. Bunlar için normal dişli halkaları yeterli olacaktır. İstenirse follow focus’a farklı çaplarda çark takılabiliyor ama bunu sürekli değiştiremezsiniz.

Follow focus ünitelerini kullanabilmek için rod sistemine ihtiyaç vardır. Bazı follow focuslar, tasarım ya da boyut yüzünden, netlik halkası DSLR gövdesine çok yakın olan lensler ile çalışamayabiliyor. Bu yüzden kullanacağınız follow focus’un özellikle DLSR kullanımı için üretilmiş olmasında fayda vardır. Follow focus’a makinenin biraz daha uzağından hükmetmek için “whip” denen ve daha uzun/hızlı netlik kaydırma hareketleri için “speed crank” denen aksesuarlar var.

kiralik follow focus


6-Parasoley Nedir? Nasıl Kullanılır?

İngilizce karşılığı Lens Hood olan Parasoley, objektifin uç tarafına takılan ve güneş ya da farklı bir kaynaktan gelen ışığın objektife uç açılardan girerek içeride yansımasını engelleyen bir parçadır. Parasoleylerin, objektifimizi darbelere, temas ve çizilmelere, yağmur taneciklerine ve toza karşı koruma sağlaması nedeniyle de ekstra bir faydası daha vardır. Kullanılması gerekli ve bir o kadar da faydalı bir aparattır. Uç açılardan gelen istenmeyen ışık, optikelemanlardan yansıyarak fotoğrafta zaman zaman parlamalar (flare) oluşmasına neden olabilir. Objektife giren başıboş ışık aynı zamanda fotoğrafın genel kontrastlığını düşürerek elde ettiğimiz görüntüyü olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Plastikten ve yumuşak malzemeden ihtiyaca göre değişik boyutlarda ve objektif çapına göre üretilir. Kanatlı olan ve filitre takılabilen modelleri sadece bir açıdan gelen ışığı da kesebilir. Bunlara Matte Box adı verilir. Parasoley çeşitleri, Düz, dairesel, dikdörtgen ve lale gibi çeşitleri vardır. Parasoleyin büyüklüğü objektifin görüş açısına, dolayısıyla odak uzunluğuna göre değişmektedir.

kiralik parasorey


7-Kamera Objektifi Nedir? Ne İşe Yarar ?

Bir fotoğrafı çekmek için fotoğraf makinesinin gövdesinden sonraki en önemli aparat, makinelerin ön tarafında bulunan ve merceği de içerisinde barındıran, objektif olarak adlandırılan aparatlardır. Esasında lens adıyla üretilen bu parçalar, dilimizde yaygın bir şekilde objektif ismiyle de kullanılıyor.

Objektifler, vizörde görünen görüntüyü filme ya da dijital fotoğraf makinesi kullanıyorsanız cmos sensöre işleyen mekaniğin ön tarafında bulunur vegörüntüyü sanal olarak film kağıdının/sensörün üzerinde oluşturulmasını sağlar.

Filmli fotoğraf makine döneminde SLR, günümüzde ise SLR’larındijitalleştirilmiş versiyonları olan DSLR dünyasında ise objektifler gövdeden ayrılabilir ve makineye uyumlu olarak üretilen tüm objektifler gövdeye takılabilir.

Balık gözü lens nedir? Ne işe yarar?

1. Geniş açı lensler, bozulmayı (distortion) en aza indirmeyi amaçlar. Balık gözü lensler ise özellikle herşeyi kavisli yapmaya çalışır, yani kasıtlı olarak bozar.

2. Geniş açı lenslerde kadrajın kenarlarında siyah ya da koyu renk hakimdir, bu görüntünün mercekten dolayı sensöre ulaşmamasından kaynaklanır. Geniş açı lenslerde ise kadrajın her köşesi doğal halindedir. Böyle bir problem oluşmaz.

kiralik zoom lens

3. Balık gözü lens genelde eğlence için olup bence fuzuli bir lenstir. Profesyoneller geniş açı kullanır. Elbette istisnalar olabilir. Şöyle bir söz var :

“Bir bulanık fotoğraf hatadır, bin bulanık fotoğraf ise stil.”


 

8-Zoom H6 Ses Kayıt Cihazı

Zoom olarak, geçmiş 30 yıl boyunca yenilikçi ve yaratıcı ses ürünleri üretmeye özen gösterdik.Tüm zamanların en devrimci kayıt cihazı H6 ile, bu özelliğimizi bir kere daha kanıtladığımızı düşünüyoruz.

4 adet değiştirilebilir giriş kapsülü olarak geliştirilmiş X/Y, MS, Shotgun  mikrofonlar ve Çift yönlü XLR/TRS Kombo giriş kapsülü, H6nın tüm kayıt dünyasına hitap edebilmesini sağlar. Bu mikrofonlar ile beraber gövde üzerindeki ileri seviye preamfiler, en iyi sesi elde etmenizi kolaylaştırır.

Her nerede kullanmak istiyorsanız – canlı ses kaydı, profesyonel film/video kayıtları, Broadcast, Müzik kaydı… H6, kayıt işlemlerinizi istediğinizden bile daha iyi yapmanızı kolaylıkla sağlar…

kiralik Zoom H6 Ses Kayıt Cihazı


9-Boom mikrofon nedir ve nasıl kullanılır?

Boom harici olarak kullanılan  düz silindir biçimindeki bir sopaya benzer.Boom mikrofonlar doğrultuldukları yönlerdeki  sesleri alma kabiliyetlerinden dolayı shotgun mikrofon olarak isimlendirilmişlerdir.Sadece doğrultuldukları yöndeki sesleri almaya odaklanan mikrofonlar oldukları için çevredeki gereksiz sesleri arka planda tutacak şekilde tasarlamıştır.Konuşan oyuncuya doğrultuğunuz taktirde sadece oyuncunu sesine odaklandığı için yüksek kalitede bir ses almış olursunuz.Çekimler sırasında bu mikrofonların kameranın kadrajına girmeyecek şekilde konumlanmalıdır.Buna sağlamak için bir başka aparat olan boom sopası işinizi görecektir.

Boom sopası yaklaşık olarak 3-4  metreye kadar uzanabilen bir aparattır.Bu sapalar gerektiği taktirde bir metreye kadar kısaltılabilir.Bir başka dikkat etmeniz gereken unsur da şudur; boom microfon yukarıda dururken rüzgar ve benzeri unsurlar gibi cızırtı oluşturabilecek bazı sesleri de alır.Bu sesleri almamak için Deat Cat denilen ve boom microfonun üzerine sarılan kılıfları kullanabilirsiniz.

Bu kılıf sayesinde rüzgarın oluşturabileceği cızırtı ve diğer istenmeyen birtakım seslerden kurtulmuş olunur. Sonuç olarak ses kayıt cihazı ile kaydedilen sesler montaj aşamasında görüntüyle senkronize hale getirilir ve işlem tamamlanır.

kiralik boom seti


10-GoPro Protune Mode Nedir? Nasıl Kullanılır?

GoPro Protune modu HERO3 Silver ve üstü modellerde kullanılabilen bir video çekim filtresidir. Bir bakıma filtresiz RAW çekim demek daha doğru olur. Protune modunda çekilen videolarda (HERO4 modeliyle Protune fotoğraf modu da mevcut) dosyaya daha fazla data aktarılarak çekilen her karede daha fazla detay, renk ve ışık mevcut. Ancak Protune ile çekilen filmler profesyonel bir video düzenleyici programında düzeltilmeli. Çünkü direk izlendiğinde daha soluk, daha renksiz daha düz bir görüntü veriyor. Kısacası eğer profesyonel video grafiker değilseniz Protune sizin için değil. Bir şekilde Protune ile kayıt yapmışsanız ve sonuçtan memnun kalmamışsanız GoPro Studio programında hazır presetler menüsünde Protune filtresini uygulayarak aradığımız daha canlı, daha renkli görüntüyü alabiliriz.

kiralik go pro seti

Protune Avantajları:

  • Yüksek Kalite Çekim: Protune’nun yüksek veri oranı ile daha az sıkıştırmayla daha çok detay kaydediliyor. Böylece profesyonellerin aradığı yüksek çekim kalitesi sağlanıyor.
  • Nötr Renk: Protune’nın nötr renk profili post-production’da renk düzeltmesi için daha çok seçenek sunuyor. Gölge ve vurgularda daha çok detay saklar.
  • Film/TV Frame Rate Standartı: Sinema kalitesinde 24fps çekim ile kolaylıkla başka kaynaklardan çekilmiş videolar fps dönüştürmeye gerek kalmaksızın birleştirilebilir.
  • Protune modu seçildiğinde video çözünürlüğü, fps, FOV, seri çekim ve fotoğraf seçeneklerini etkiler. Bazı seçenekler Protune modunda çalışmayabilir.
  • Protune GoPro Studio ve diğer profesyonel video düzenleme programlarıyla uyumludur.
  • Fotoğraf çekimlerinde Protune özelliği HERO4 modellerinde vardır.

HİTCHCOCK EFFECT ÇEKİM TEKNİĞİ

Film kamerasını taşıyan ve dolly adı verilen kaydırma arabası ileri veya geri çekilirken yani nesneden uzaklaşırken kameranın yakınlaşmasıdır.Dolly yakınlaşırken de kamera uzaklaşabilir.

Dolly zoom işleminde merkezdeki nesne sabit kalırken çevresindeki nesneler hızla değişen objektif açısının çarptırmasına uğrayarak özel görsel efektler oluştururlar.Ayrıca tedirgin edici bir görüntüsü vardır.Gerilim filmlerinde sıkca kullanılır.

Dolly zoom tekniğinin kullanıldığı en ünlü film Alfred Hitchcock’un 1958 tarihli Ölüm Korkusu (Vertigo)’dur.Bu tekniğe ‘Vertigo Efekt” veya ‘Hitchcock zoom’u da denir.


DOLLY ZOOM İN-OUT

Film kamerasını taşıyan ve dolly adı verilen kaydırma arabası ileri veya geri çekilirken yani nesneden uzaklaşırken kameranın yakınlaşmasıdır.Dolly yakınlaşırken de kamera uzaklaşabilir.

Dolly zoom işleminde merkezdeki nesne sabit kalırken çevresindeki nesneler hızla değişen objektif açısının çarptırmasına uğrayarak özel görsel efektler oluştururlar.Ayrıca tedirgin edici bir görüntüsü vardır.Gerilim filmlerinde sıkca kullanılır.

Dolly zoom tekniğinin kullanıldığı en ünlü film Alfred Hitchcock’un 1958 tarihli Ölüm Korkusu (Vertigo)’dur.Bu tekniğe ‘Vertigo Efekt” veya ‘Hitchcock zoom’u da denir.