Bize Ulaşın

Bu ürünü oyla !

Profesyonel bir fotoğraf makineniz var veya Profesyonel video kameralar ile çalışıyorsunuz, farklı çekimler yapabilmek için iyi ve uygun fiyatlı lens arayışı içerisinde misiniz? Kullandığınız fotoğraf makinesine veya video kameraya uygun en iyi lensler seti oluşturmak istiyorsanız iyice bilgi sahibi olmanız gerekir.

Fotoğraf makinesi lensleri iyi bir fotoğraf çekebilmenin en önemli unsurlarından biridir. Hatta çoğu zaman fotoğraf makinesinden daha büyük öneme sahiptir. Kaliteli lensler size daha keskin fotoğraf çekme imkanı sunar. Keskinlik tabiri bir fotoğraftaki detay kalitesini vurgulamak için kullanılır. Peki hangi lensler daha keskin olur?  Genelde lens fiyatı ile doğru orantılı olarak değişir ancak 50mm lensler sabit diyaframa sahip olmalarından ve optik kalitelerinden dolayı keskinlik konusunda fiyatlarına oranla çok başarılıdırlar.

Hangi lensi almak istediğiniz ihtiyacınıza göre değişen bir durumdur. Birçok lens modeli arasında ihtiyacınız olanı belirlemeniz iyi.net sayesinde artık zor değil.  En iyi lens markaları arasından istediğiniz aralıktaki lensleri bulabilir ve karşılaştırma yapabilirsiniz. Canon, Nikon, Sony ve Pentax gibi markaların yanında kullandığınız dslr fotoğraf makinenize uyumlu olan Tamron, Sigma, Tokina ve Samyang gibi üçüncü parti lens markaların ürünlerini inceleyebilir ve dilediğiniz objektif hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

objektif kiralama


1-Canon, Nikon dışındaki markalardan lens almalı mı, almamalı mı?

ar zor istediğiniz fotoğraf makinesini aldınız ama makineden belki de daha önemli olan lens konusunda takılıp kaldınız. Gövde bütçeyi tüketmiş, geriye para kalmamış olabilir. Markalar sizin istediğiniz gibi lens sunamıyor olabilir. Ya da aynı işi görecek ekipman için daha fazlasını ödemek istemiyor olabilirsiniz. Sigma, Tamron , Samyang, Carl Zeiss, Tokina lenslerinin de Dünya da çok tutulduğunu unutmamak gerekir.


2-Objektif Şeçimi Yaparken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Öncelikle yapılması gereken: hangi odak uzaklığı ya da odak aralığındaki objektife ihtiyacımız olduğunu belirlemek gerekir.Bir süre fotoğraf çektikten sonra, fotoğraf çekmenin inceliklerini öğrendikçe nasıl fotoğraflar çekmek istediğiniz yavaş yavaş ortaya çıkacaktır. Elinizde bulunan objektif bu tür fotoğrafları çekmenize izin vermiyorsa ekipmanınızı yenilemenin zamanı (gerçekten) gelmiştir. Fakat öncelikle bilmeniz gereken bir terim var: Kırpma Faktörü ya da Odak Uzaklığı Çarpanı (Crop Factor, Focal Length Multiplier). Bu konuyu bir önceki yazımda geniş olarak anlattım, eğer terime yabancıysanız ya da detaylı olarak okumak isterseniz.

Odak uzaklığımızı ya da odak aralığımızı belirledikten sonra bu aralıkta hangi ürünler olduğuna bakmamız gerekecek.

Objektiflerin üzerinde yazan kısaltmaların anlamlarını bilmek gerekir.

Objektifleri tespit ettikten sonra ilk elemeyi birçok kişi sanırım maliyet üzerinden yapacaktır.


3-Kullanım alanlarına göre objektifler

Zoom tipi objektifler:

Odak uzunluğu değişen objektiflere “zoom” objektif adı verilmektedir. Genellikle konunun daha yalın hale getirilmesi , gereksiz detayların ortadan kaldırılması için kullanılmaktadır.  Ne yazık ki bu tür objektifler fazla mercek barındırmaları ve optik yapıları nedeniyle ışık kaybına neden olmaktadır. Işık kaybı ortadan kaldırılmış objektiflerde bulunabilir ama bu objektifler  değerlerine göre daha pahalıdırlar.

Çok geniş açılı ve geniş açılı objektifler:

Odak uzunluğu 16-20 mm ve 20-35mm olan bu objektif türleri çok geniş açı ve geniş açı olarak isimlendirilir. Fotoğraf tecrübesi olan kişilerin olağanüstü fotoğraf  çekebilmektedirler. Yanlış kullanımında ise fotoğraflarda bozulmalara neden olurlar. Portre , yakın çekimlerde çirkinleşir, fotoğrafın köşesine geldiklerinde ise insan yüzleri uzarlar. Binaların perspektiflerinin bu tür objektiflerle bozulması ve dikey çizgilerin fotoğrafın üst tarafına doğru birleşmesi gibi tatsız sonuçlara meydan vermemek için birbirine paralel objektif düzlemi ve film düzleminin , konu düzlemine de paralel hale getirilmesi zorunludur.

Normal Objektifler:

Odak uzunluğu 50mm civarında olan objektiflerdir. Genellikle 18-55mm olan bu objektifleri  yeni  crop dslr makinelerde kit lens (body ile beraber gelen lens) olarak yer almaktadırlar. Nikon d3100 d3200 d5100 d5200 canon 1100d 550d 650d gibi  makineler 18-55 lenslerle beraber gelmektedirler. Genel kullanım için ve yeni başlayanlar için çok iyi bir seçimdir.  Yeni lens ihtiyacı ancak 1 yıl gibi fotoğraf çekmeyi öğrenen  kişilerin kendilerini iyice geliştirdikten  sonra ortaya çıkmaktadır.  Diyafram açıklıkları  f3,5f 5,6 arasında değişen bu objektifler genel kullanım amaçlıdır.

Kısa  Teleobjektifler:

Odak uzunluğu 70mm -135mm arasındaki odak uzunluklu objektiflerdir . bu objektiflerin 85mm den sonra genellikle portre çekimlerinde kullanılır. Ayrıca APSC makinelerde 50-60mm aralığındaki objektifler de bu amaçla kullanılır.  Net alan derinliklerinin kısıtlı olması arka planın rahat öldürülmesini sağlayarak portre çekimleri için iyi seçim haline gelirler. Diyafram açıklıkları ise f2,8 olanları ise bize daha keskin görüntü sağlarlar.Günümüzde diyafram açıklığın yüksek olup keskin görüntü sağlayan objektiflerde bulunmaktadır.

Teleobjektifler:

Fotoğraf çekimi yaparken uzak olan objeleri yakınlaştırmak için kullanılan objektif türleridir. Vahşi doğa  ve sportif faaliyetlerin çekimi için bu objektifler kullanılmaktadır. Net alan derinlikleri kısıtlı olduğundan netlenen objelerin ön ve arka plandan sıyrılması kolaydır ve bununla beraber fotoğrafta derinlik duygusu oluşur. Genellikle bir yere sabitlenirler. Bunun nedeni zoom aralığının artması titreşimlerden kaynaklanan sapmalarında artmasına neden olmaktadır. Bunun önüne geçmek için makineler bir yere sabitlenirler.  Sehpa tripot gibi.  Eğer elle kullanılacaksa  200 mm lik bir çekim için 1/250 enstantane veya 500mlik bir çekim için 1/500 enstantane kullanılmalıdır.Ayrıca günümüzde IS/VR/OS teknolojileri bu sorunları en aza indirger.

kiralik lens


4-Objektifte diyafram değeri neden önemlidir?

Fotoğraf ışık demektir. Bize ışığı sağlayanda objektiftir. Işığı kontrol etmemizi sağlayanda diyaframdır. Objektiflerde yer alan diyaframlar belli açıklıklarda üretilirler. Diyafram değerleri (f 1.0- f 1.2 – f1.4 – f1.8 – f2 – f2.8 – f4 – f5.6 – f8 – f11 – f16) şeklinde karşımıza çıkar. Buradaki değerler diyaframın dış kısmıyla diyafram açıklığı arasındaki mesafeyi ifade ettiğinden diyafram değeri ne kadar küçük olursa diyafram açıklığımızda o kadar çok olacaktır. Diyafram  açıklığı ne kadar çok olursa makinemiz o kadar çok ışık alacaktır. Ayrıca fazla ışık bize daha hızlı enstantane değerlerinde çekim yapmamızı sağlar. Bununla birlikte ne demiştik diyafram alan derinliğini ayarlamamıza yardımcı oluyordu. Açık diyaframa sahip bir objektif de alan derinliğini daha çok düşürmek mümkündür.  Ayrıca ışığın yetersiz olduğu mekan ve zamanlarda açık diyafram hayat kurtarır.


 

5-Odak uzaklığına göre lensler kaça ayrılır ?

Odak uzaklıklarına göre objektifleri 3 kısma ayırabiliriz. Burada önemli olan şudur ki odak uzaklığı objektifin görüş açısıyla ters orantılıdır. Odak uzaklığı azaldıkça görüş açısı artar, odak uzaklığı arttıkça ise görüş açısı azalır. Bundan dolayı objektifler normal, geniş ve dar açılı objektifler olarak adlandırılır. Daha önceki yazımızda 50mm odaklı lenslerin 46 derece bir görüş açısına sahip olduklarını ve  bu görüş açısının da bir insanın gözünü kapattığında gördüğü açıya çok yakın olduğunu söylemiştik. İşte objektifler de sınıflandırılırken 50mm odak uzaklığına sahip objektifler baz alınır. 50mm odak uzaklığına sahip objektifler normal, 50mm den daha düşük odak uzaklığına sahip objektifler geniş, 50mm daha yüksek odak uzaklığına sahip objektifler dar açılı objektif olarak adlandırılır.

objektif ayarları


6-Çalışma prensibine göre objektifler kaça ayrılır?

Bu objektifler ikiye ayrılır arkadaşlar. Bunlar odak uzaklığı değişen(zoom objektif olarakta adlandırılır) ve odak uzaklığı değişmeyen (prime lens olarak ta adlandırılır) objektiflerdir.

Prime objektiflere örnek 50mm, 85mm, 100mm objektiflerdir.  Dikkat ederseniz tek sayıyla ifade edilirler.

Zoom bjektiflere örnekse 18-55mm, 18-200mm, 70-300mm dikkat ettiyseniz iki sayıyla ifade edilirler. Burada 18-55mm lensten örnek verecek olursak, odak uzaklığı 18mm ile 55mm arasında değişen objektif türleridir.


7-Kırpma Faktörü veya Odak Uzaklığı Çarpanı  nedir?

Eskiden 35mmlik film kullanılmaktaydı bu filmlerin dijital sistemdeki yerini Full-frame sensörler almıştır. Ancak bu sensörlerin üretimi de çok pahalı olduğundan makine fiyatları aşırı artmaktadır. Maliyetleri düşürmek için bazı makinelerde bu sensörler küçülterek daha düşük maliyetli fotoğraf makineleri üretilmiştir. Bu fotoğraf makineleri sensörlerin kırpılmasından dolayı Crop sensör (aps-c) makine olarak adlandırılırlar.

Nikondan örnek verecek olursak Nikon d5100 (APS-C) yani crop sensör bir fotoğraf makinesiyken Nikon d800 35mm denk gelen Full-frame bir makinedir.  İşte bu sensörlerin boyutu küçültüldüğünden yani sensörler kırpıldığından kırpma faktörü ortaya çıkmıştır. Nikonlar da bu kırpma faktörü 1.5 iken Canon da bu değer 1.6’dır. Örneğin bende Canonun 50mm bir lensi var. Bunu canon 5d yani full-frame makinemde kullanıyorum ben. Bunun odak uzaklığı nedir 50mm’dir. Peki ben bunu 600d si yani olan yani crop sönsör bir makine kullanan arkadaşıma verdim. O makinesine takdığı zaman kırpma faktörü devreye girer ve 1,6 ile çarpılarak odak uzaklığı ortaya çıkar. 50*1,6=80mm.  Bende 50 arkadaş da 80mm oldu lens.  İşte kuş fotoğrafçılığı yapanlar APS-C bir makine kullanırlarda Nikon için 300 mm bir lens 450 mm olur ki buda çok iyi bir değerdir.

Evet objektiflerle ilgili aklımıza takılan soruları bir nebzede olsa cevaplandırdık. Vakit buldukça bu soru-cevaplara ekleme yapacağız arkadaşlar. Sizin de aklınıza takılan sorular bizlere iletin ki buradan cevaplamaya çalışalım.


8-Tele Objektifler Görüntüyü Yakınlaştırmaz Açıyı Daraltır 

Objektiflerin odak uzaklığına göre geniş açı ve tele şeklinde görüntü gösterdiklerini söylemiştik. Bazı zoom lenslerde 2X, 11X gibi yakınlaştırmalardan söz edildiğini okumuşsunuzdur. Peki o zaman lensler nasıl oluyorda görüntüyü yakınlaştırmıyor ? Bu sorunun cevabını bir örnekle açıklayabiliriz. Örneğin gözlerimiz dış bükey bir yapıda ve odak noktası çok kısa olduğunda yaklaşık olarak 176 derecelik bir görüş açısına sahiptir. Bir kartonu boru gibi yuvarlayıp kartonun içinden bakınca sanki dürbünden bakıyormuş gibi daha uzaktaki bir nesneyi sanki daha büyükmüş gibi görürüz. İşte geniş açı lensler ile tele lenslerin durumuda bu şekildedir. Tele lenlerin daha büyük ve uzun olmasının nedeni de budur. Tıpkı boru gibi ışığın içeride daha fazla yol almasını sağlar ve odak noktasını uzatarak dar bir açı oluşturur. Bu sayede 8mm objektifte tıpkı gözlerimizin görme alanı gibi 180 derece görüntü alınabilirken 500mm de ancak 5 derecelik bir açıdan bakılıyormuş gibi daha kısıtlı bir alan görülebilir. Bu kısıtlı alandan gelen görüntü aynı sensöre aynı boyutta düştüğü için uzaktaki bir insanın ancak başı fotoğrafta çıkacaktır ve görüntü yakınlaştırılmış gibi olacaktır.

lensler ve objektifler

Peki lenslerdeki 2x veya 11x gibi ifadeler nedir ? Bu ifadeler lensin kendi içerisinde odak uzaklığını ne kadar değiştirebildiği ile ilgilidir. Yani 12-24mm zoom bir lens odak uzaklığını 12mm den 24mm ye çıkardığı için bu lens 2x zoom yapıyor denir. Aynı şekilde 200-400mm bir lenste odak uzaklığını 200mm den 400mm ye çıkardığı için yine 2x zoom yapıyor denir. Fakat kullanım alanları ve çekilebilecek fotoğraflar tamamen farklıdır. Bu bağlamda 80-400mm bir lens 5x zoom yaparken 18-200mm lens ise yaklaşık olarak 11x zoom yapar.


9-Gerçek makro lens nedir, nasıl anlaşılır?

Zaman zaman fotoğrafçılıkla ilgili bilgi almak isteyen dostlarımızla konuştuğumuzda, bize sorulan sorulardan biri makro konusu. Makro, PC Labs’taki işimiz gereği en sık kullandığımız çekim türlerinden. Malum, anakartlardaki ya da ekran kartlarındaki entegreleri çekiyoruz. Çoğu ufak tefek şeyler ve makro lensler bu durumlarda çok işe yarıyor. Fotoğrafa yeni başlayanların makro konusunda kafalarını karıştıran şey, makro lenslerin çok olması. Makro ifadesi çok fazla lenste kullanılıyor. Ancak üzerinde her makro yazan lens makro değil. İşin sorun kısmı, gerçek makro dediğimiz lenslerin neden gerçek olduğunu anlattığımızda genelde kullanıcıların kafasında tabiri caiz ise ‘ampül yakamıyoruz’. Anlatması zor bir konu. Aslında kısaca şöyle.

Gerçek makro lensler 1:1 oranında büyütme yapan lenslerdir. Yani nesneler algılayıcının üzerine gerçek boyutları ile düşerler. Minimum odaklama uzaklıkları ise genelde kısadır. Konunun dibine girersiniz. Ve konuyu bire bir ölçüleriyle çekebilirsiniz. 1 cm’lik konu 1 cm olarak düşer algılayıcıya.

Ancak sanırım aşağıdaki örnek, bu meseleyi daha rahat kavramaya imkan verecek. Yapılacak işlem basit. Bir cetvel alıp ve minimum odaklama mesafesinden, yani lensin odaklanabildiği en yakın mesafeden, fotoğrafını çekiyoruz.

makro lenslerin özellikleri

Canon 100 mm lens ile yukarıdaki fotoğrafı çektik. Soldan sağa kaç milimetre sığmış diye bakıyoruz. Yaklaşık 22 mm sığdırmışız. Kullandığım makine EOS 450D. EOS 450D’nin algılayıcısı 22.2 mm genişliğinde. Yani oranlarsak, 1:1 diyebiliriz. Makro açıklamalarında hep 1 cm’lik konu, algılayıcıya 1 cm olarak düşer deriz. İşte bizim örneğimizde 2.2 cm’lik cetvel mesafesi, algılayıcıya 2.2cm olarak düştü. Bir başka deyişle gerçekte nasılsa, algılayıcıda da öyle. Dolayısıyla fotoğrafımızda bir hayli detay yakalayabiliyoruz. Eğer bu örnek cetvel değil de 2.2 cm’lik bir böcek olsaydı, o zaman böceğin tamamını algılayıcıya sığdırmış olacaktık. Böceklerin üzerlerindeki tüyleri dahi görebilmemizin sebebi bu büyütme oranı.


10-Mikroskop lenslerinde kısaltmalar

Mikroskop objektifleri üzerinde çok çeşitli kısaltmalar ve rakamlar görürüz. En sık rastlananlardan örnekler verirsek

Plan

Makro lenslerde genel aranan bir özellik olan Plan ifadesi net alan düzleminin gerçekten düzlem (flat-field) olması şeklinde açıklanabilir.  Semi-Plan gibi ifadeler daha eğrisel bir alanı net olarak göreceğimizi ifade ediyor.  Focus-stacking yapacağımız için bu eğrisellik önemli oranda telafi edilse de lensimizin Plan özellik taşmasını istiyoruz.

CF – Achromat – APO

Bu ifadeler renklerdeki CA bozulmalarına karşı düzeltme bulunduğunu gösterir. APO lenslerde düzeltme daha yüksek oranda başarılıdır. Lensimizi oküler olmadan tek başına kullanacağımız için bu kısaltmalardan birinin bulunması renkler açısından oldukça önemlidir.

BD – EPI

Aydınlatma şeklini ifade eder. BD lenslerde lensin etrafında yukarıdan gönderilen ışığın geçip aşağıdaki objeyi aydınlatacağı bir kanal vardır. Fotoğraf makinasına bağlarken bu kanalın ışık geçirmeyecek şekilde kapatılması gerekir. EPI lenslerde ise yine yukarıdan aydınlatma yapılırken ışık lensin bizzat içinden gönderilir. EPI’ler bu özellik kullanılmazsa normal lensler gibi davranır.

NA

Sayısal diyafram değerini ifade eder. Bu değer ne kadar büyükse lensimiz o seviyede detay verecektir. Tipik olarak 5X seviyesinde 0.10, 10X seviyesinde 0.20, 20X için 0.40 ve bu şekilde büyütme arttıkça NA değeri büyüyen mantıkta ilerler. Aynı büyütme değeri için NA daha büyük olan lens büyük ihtimalle daha iyi sonuç verecektir. Ancak net alan derinliğimiz de o oranda azalacaktır.

LWD – ULWD – SLWD

Çalışma mesafesinin normalden daha uzun olduğunu gösterir. WD (working distance) anlamındadır. L – Long, UL – Ultra Long, SL – Super Long şeklinde ingilizce kısaltmalar ve artan çalışma mesafelerini gösterir. Yalnız çalışma mesafesi arttıkça NA değerinden, dolayısıyla keskinlikten biraz feda edilmesi gerekir.


11-Mikroskop lensi kullanımında zorluklar

Titreşim

Genel yüksek büyütme zorluklarını yaşıyor olacağız.

Mikroskop lensi ile çekimlerde titreşim en büyük sorunumuz olacaktır. Hem makineyi hem de çekim yaptığımız nesneyi mümkün olduğunca sağlam bir şekilde tutturmalıyız. Çekimde kablo ya da uzaktan kumanda kullanılması yerinde olur. Yine her çekim sonrası birkaç saniye bekleyip titreşimin söndüğünden emin olmalıyız.

Çalışma mesafesi

Mikroskop ile böceğimize bir ya da birkaç cm mesafedeyiz. Büyütme arttıkça sadece milimetrelerle ifade edilecek kadar yaklaşıyoruz. Kadrajı oluşturmak ve çekim esnasında onlarca poz boyunca kadrajı sabit korumak çok zor.

Böceği difüzör’ler ile dört yandan çevirdiğimiz için lensimizin önünde nerede durduğunu kestirmek güç olabilir. Vizörden bakıp netlemeye çalışırken ileri geri oynatıp lensimize değdirip kirletmemiz, daha kötüsü lensi çizmemiz başımıza gelebilir. Ölü bir böceği iğne ucunda lensin önünde tutmak çok kullanılan bir yöntem olduğu için farketmeden iğne ile lensi çizebiliriz.


 

12-Prime (Fixed – Sabit) Lens Nedir?

İsminin diğer anlamlarında açıklamaya çalıştığım gibi prime lensler bir rakama, bir açıya sabitlenmiş, sabit açılı lenslerdir. Bu lenslerde zoom olayı yoktur, yani konuya yakınlaşıp uzaklaşamaz. Eğer prime lens kullanacaksanız daha çok ayaklarınızı kullanacaksınız, daha çok hereket edeceksiniz, eğer yakınlaşmak istiyorsanız kendiniz yakınlaşacak, uzaklaşmak istiyorsanız da yine kendiniz uzaklaşacaksınız. Prime lenslere verilebilecek bazı örnekler: Canon 50mm f/1.8 II, Nikon 135mm f/2 , Sigma 35mm f/1.4, ve eski primelardan soyvet Helios 40-2.

Prime Lensin Avantajları

1- Uygun fiyat : Kaliteli zoom lenslere göre her zaman daha uygun fiyatlılardır,

2- Hafiflik : Zoom lenslere göre çok daha hafif ve daha küçüktürler.

3- Kadraj bilgisini geliştirme : Zoom rahatlığı olmadığı için kadrajınızı daha iyi kurarsınız.

4- Daha sığ alan derinliği: Daha büyük diyafram değeri, daha sığ alan derinliği elde etmenizi sağlar.

5- Düşük ışıkta kolay çalışma: Daha büyük diyafram değeri, daha yüksek enstantane elde etmenizi, bu da daha net fotoğraflar çekmenizi sağlar.


13-Zoom Lens Nedir?

Prime lensin aksine zoom yeteneğine sahip, yani konuya optik olarak yakınlaşıp uzaklaşabilen ve bunun için hareket etmenizine ihtiyaç duymayan lenslere verilen addır. Zoom lens kullanımı prime lense göre daha kolay ve pratiktir bunun sebebi farklı konular için farklı lensler kullanmak yerine tek bir lensle açınızı değiştirebilirsiniz bu sayede birçok prime lensi yanınızda taşımak zorunda kalmazsınız. Ama diyafram değerleri sabit lensler kadar açık olamaz, genellikle daha düşük rakamlı olduğunu görürsünüz. Zoom lenslere verilebilecek bazı örnekler: Nikon 18-200mm f/3.5-5.6G VR II, Canon 16-35mm f/2.8L II, Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM…

Zoom Lensin Avantajları

1- Çok Yönlülük: Açı değiştirilebildiği için hemen hemen her fotoğraf türü için kullanılabilirler.

2- Tek Olma: Bunu nasıl adlandıracağımı bilemedim ama 3 prime lens yerine 1 zoom lensle aynı işi yapabilirsiniz. Örneğin 24mm-35mm-85mm yerine bir 24-70mm alabilirsiniz.

3- Titreşim Engelleyici: Prime lenslerde IS olmaz. Bunu zaten yüksek enstantaneye çıkarak sağlarlar. Zoom lenslerde ise titreşim engelleyici bulunur (Hepsinde değil)


14-Prime Lens mi Zoom Lens mi Tercih Etmeliyiz, Neden?

Lensler hakkında bilgiler verdikten sonra geldik asıl konuya. Prime lens mi zoom lens mi ? Şimdi bu noktada tamamen kendi fikirlerime yer vereceğim. Prime veya zoom tercihi tamamen fotoğrafçıya kalmış bir tercihtir, günümüzde bazı zoom lensler artık prime lensleri aratmıyorlar, benim denediğim ve çok memnun kaldığım bazı inanılmaz zoom lensler şunlar:

*Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM

*Nikon 70-200mm f/4 VR

*Carl Zeiss Vario-Sonnar T* 24-70 f/2.8

*Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM

Eğer hıza ihtiyacınız varsa ve lens değiştirmek sizin için bir külfetse tabii ki zoom lensleri seçmelisiniz, örneğin düğün fotoğrafçılığında prime lens kullanmak bana çok mantıklı gelmiyor. Hem lens değiştirirken gelin-damatı o şekilde bekletmek onları sıkabilir, hem de iyi bir zoom kullanırsanız zaten kimsenin “Prime lens kalitesi yok bunda” deme şansı yok. Ama eğer zevk için fotoğraf çekiyorsanız, bu sizin hobinizse daha fazla lens ve daha açık diyafram her zaman daha yaratıcı fotoğraflar demektir. Ben her ikisini karışık kullananlardanım; yani çekimlerimde hem zoom hem prime kullanıyorum, düğün için ele alırsak 24-70mm olmazsa olmaz bir açı değeri, bunun yanına iyi bir portre lensi, 85mm gibi veya 135mm çok iyi olur.


15-Fotoğrafçılık Terimi Olarak Aynalı Objektif :

1- Kompakt bir objektif yapısı içerisinde uzun bir odak uzaklığı sağlayan özel bir objektif tipidir. Işığın kat ettiği yolu aynalar yardımıyla bölerek, objektifin boyutları önemli ölçüde küçültülmüştür. Değiştirilemeyen sabit bir diyafram aralığına sahiptir.

2- Yapılışında çeşitli aynaların kullanıldığı objektif türü. Bunlar “katadioptirik” objektifler olarak da anılırlar. Çok büyük odak uzunluklarına, objektifin gövdesini uzatmadan sağlarlar.

kiralik prime lens seti